شروع نهضت آسفالت در شیراز
شروع نهضت آسفالت در شیراز
در یازدهمین مرحله از اجرای طرح‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز، طرح جهش آسفالت معابر و کوچه‌های کم عرض و خاکی کلید خورد.

به گزارش مهرنما فارس، این طرح امروز با حضور مسئولان مدیریت کلانشهر شیراز در کوچه‌های کم عرض و خاکی در بولوار قهرمانان (خیابان مشکل گشا)، بولوار شهید استوار جنوبی و بولوار اتحاد آغاز شد.

شهردار شیراز در مراسم آغاز این طرح گفت: در این مرحله ۶ میلیون مترمربع عملیات اجرای آسفالت با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با اولویت مناطق کم برخوردار و کوچه‌های خاکی در شیراز اجرامی شود.

محمدحسن اسدی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی طرح جهش آسفالت تا دو سال آینده تمامی خیابان‌ها و معابر در مناطق ۱۱ گانه شیراز آسفالت خواهد شد.

وی گفت: از آنجا که بر اساس نظرسنجی‌های دوره‌ای و تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ شهرداری بحث آسفالت معابر خاکی، تراش و ترمیم آسفالت قدیمی از مهترین مطالبات و درخواست‌های شهروندان بود، طرح جهش آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه آسفالت مورد نیاز اجرای این طرح در کارخانه آسفالت شهرداری شیراز واقع در منطقه دوکوهک تامین می‌شود، افزود: این کارخانه تمام خودکار با توان تولید ۲۴۰ تن آسفالت در ساعت بزرگترین کارخانه تولید آسفالت کشور است.

اسدی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز دارای ۲ معدن شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، افزود: موضوع تأمین قیر برای تولید آسفالت یکی از عمده‌ترین چالش‌های پیش روی کلانشهرهاست که به دلیل افزایش چشمگیر قیمت قیر، امروز اجرای آسفالت یکی از گرانترین خدمت در شهرداری کلانشهری، چون شیراز محسوب می‌شود.