تجهیز ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری‌های نوین در کازرون
تجهیز ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری‌های نوین در کازرون
سرپرست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در ۱۰ سال گذشته به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش مهرنمافارس، سرپرست مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در راستای افزایش بهره وری آب در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان با استفاده از یارانه دولتی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به سیستم آبیاری های تحت فشار و قطره ای مجهز شده است.

صابر پرویز با بیان این که تجهیز ۳۰ هکتار دیگر هم در دست اجرا است، افزود: از مزایای استفاده از این سیستم‌ها می‌توان به افزایش راندمان آبیاری به میزان ۷۰ درصد در روش بارانی و ۹۰ درصد در روش قطره‌ای و کاهش میزان آب مصرفی در مقایسه با آبیاری سطحی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: تشکیل نشدن رواناب سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک، تنظیم میزان آب مورد نیاز برای انواع خاک‌ها و کشت‌ها در فصول مختلف زراعی، تهویه مناسب خاک و یکنواختی پخش آب در سطح مزرعه و نیاز نداشتن به زهکشی مزرعه از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
او ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان کازرون با استفاده از یارانه دولتی سیستم آبیاری نوین مجهز و بیش از ۱۵ هزار هکتار هم به صورت خود اجرایی با سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: میزان مبلغ یارانه دولتی برای هر هکتار آبیاری موضعی، ۷۳۰ میلیون ریال و برای آبیاری بارانی ، ۵۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق توسعه ملی تعیین شده است.