کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برای عبور از فصل سرما
کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برای عبور از فصل سرما
مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس گفت: با توجه به سرد شدن هوا در فصل زمستان ضرورت دارد مشترکان نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق همکاری نمایند.

به گزارش مهرنما فارس، حمیدرضا کریمی فرد گفت: با توجه به سرد شدن هوا در فصل زمستان و افزایش چشمگیر مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در تامین سوخت نیروگاه‌‎های تولید برق ایجاد شده است که بر همین اساس ضرورت دارد مشترکان نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق همکاری نمایند.

وی بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ استفاده بهینه از انرژی اعم از گاز و برق در تمام طول سال تاکید کرد و بیان داشت: در فصل زمستان به دلیل برودت هوا، مصرف گاز در بخش خانگی افزایش می‌یابد و این موضوع تامین سوخت نیروگاه‌های گازی تولید برق را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: همراهی و تعامل کلیه مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق، ضمن جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و استان، تداوم گرمابخشی منازل سایر هم وطنان را دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، همچنین در راستای مصرف بهینه انرژی برق در فصول سرد سال به برخی از راهکار‌ها اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری بیشتر از نور خورشید در طول روز، استفاده از لامپ‌های فوق کم مصرف (LED)، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و محل کار، استفاده از لوازم برقی با برچسب مصرف بهینه انرژی (رتبه A)، کاهش تعداد دفعات و استفاده بهینه از دستگاه‌های برقی پر مصرف مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو و … می‌تواند تا حد زیادی در مصرف بهینه انرژی برق در فصل سرد سال موثر باشد.