آغاز یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های اتصال بزرگراهی در فارس
آغاز یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های اتصال بزرگراهی در فارس
نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس گفت: فاز اول عملیات اجرایی پروژه احداث رینگ کمربندی جنوب شیراز به شرق استان فارس پس از دو دهه وقفه با حدود ۳ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش مهرنما فارس، عبدالعلی رحیمی مظفری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این پروژه، گفت: پروژه‌ای که به صورت رسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم، قطعه اول محور کوهنجان به کوار به طول ۲۴ کیلومتر است که با بهره برداری از آن علاوه بر کاهش محرومیت‌های بخش کوهنجان شهرستان سروستان و منطقه فرمشکان شهرستان کوار، زمینه کاهش بار ترافیکی در بزرگراه‌های شیراز، فسا ـ شیراز، جهرم ـ شیراز را به دنبال دارد.

 

او افزود: این پروژه یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌هایی جاده‌یی استان فارس است که باعث می‌شود شهرستان سروستان و شهرستان‌های شرقی استان فارس به شهرستان‌های جنوبی و استان‌های بوشهر و خوزستان متصل شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه پس از پیگیری‌ها و بازدید‌های میدانی مستمر، نوزدهم تیر ماه آغاز شد، گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه پیش بینی شده است، اما با توجه به نیاز ضروری مردم منطقه، تلاش ما این است با تامین به موقع اعتبارات، این پروژه زودتر از موعد تکمیل و راه اندازی شود.

 

او با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه زمینه اتصال بخشی از جاده کرمان و شرق فارس به جاده عسلویه از مسیر نی‌ریز، خرامه، سروستان، کوهنجان و کوار فراهم می‌کند، افزود: قطعه دوم این پروژه به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر از بزرگراه شیراز، جهرم و از ابتدای جاده فرمشکان آغاز و در خروجی جاده فرمشکان و خروجی شهر کوار به بزرگراه شیراز، عسلویه متصل می‌شود که با پیگیری زیاد در پیوست یک بودجه قرار گرفته است، ولی با توجه به اینکه مراحل اخذ کمیسیون ماده ۲۳ آن به طول انجامید، امکان قرارگیری آن به صورت مشترک با قطعه اول فراهم نشد

 

رحیمی مظفری ادامه داد: با محوریت قرار گرفتن این دو قطعه در لیست مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس، پس از کلنگ زنی فاز اول، بازدیدی با حضور معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از پروژه کوهنجان به کوار انجام شد.

 

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها از مهمترین طرح‌های زیربنایی و شریان‌های مهم ارتباطی استان فارس است که با تکمیل رینگ کمربندی جنوب شیراز می‌تواند بار سنگین ترافیکی را حل نماید، گفت: در نگاه کلی، اجرای فاز اول فاصله کرمان تا شرق فارس را از محور کوهنجان و فرمشکان به استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی عسلویه و شهرستان‌های فیروزآباد و لامرد و مناطق اقتصادی آن‌ها نزدیک می‌کند و با تکمیل قطعات بعدی از محور سیاخ دارنگون ارتباط با جاده شیراز، اهواز از طرفی زمینه اتصال این مسیر شریانی و رینگ تکمیلی آن تا آزادراه شیراز، اصفهان را فراهم می‌شود و روستا‌های مجموعه قنات و دهداری نیز از بن بست خارج می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه و عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: با توجه به اهمیت این پروژه، بازدید‌ها و پیگیری‌های مستمر هم از طریق کمیسیون انرژی و هم سایر دستگاه‌ها، جهت رفع موانع احتمالی انجام می‌شود.